Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011
Το σύνδρομο Asperger στα παιδιά
Το σύνδρομο Asperger είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή που θεωρείται ως μια ήπια μορφή αυτισμού και περιγράφηκε για πρώτη φορά το 1944 από τον Αυστριακό γιατρό Hans Asperger. Ο Asperger, το 1944, παρατήρησε μια ομάδα παιδιών και εφήβων, τα οποία, παρόλο που είχαν πολλά θετικά χαρακτηριστικά, όπως υψηλό επίπεδο ανεξάρτητης σκέψης και ικανότητα για εξαιρετικά επιτεύγματα, δυσκολεύονταν ν' ανταποκριθούν κοινωνικά και παρουσίαζαν δυσκολίες στην κοινωνική χρήση του λόγου, καθώς και επαναληπτικές - στερεοτυπικές συμπεριφορές και εμμονές με συγκεκριμένα αντικείμενα. Σε αντίθεση με τον κλασικό αυτισμό, τα άτομα με σύνδρομο Asperger έχουν μέση φυσιολογική νοημοσύνη και γλωσσική ανάπτυξη. Παρουσιάζουν τις παρακάτω συμπεριφορές: - Αδυναμία να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν κοινωνικούς κανόνες (π.χ. τα παιδιά δυσκολεύονται να ακολουθούσουν τους κανόνες ενός ομαδικού παιχνιδιού & οι ενήλικες να συνεργαστούν με συναδέλφους τους σε χώρους εργασίας). - Δυσκολία κατανόησης λογοπαίγνιων και μεταφορών του λόγου, παρότι έχουν καλά ανεπτυγμένο λεξιλόγιο. Έχουν λόγο αρκετά ακριβή και σχολαστικό με ασυνήθιστο τόνο στη φωνή τους, ενώ συχνά μιλούν δυνατά και επινοούν λέξεις. - Δεν αντιλαμβάνονται χειρονομίες ή εκφράσεις του προσώπου, τις οποίες αρκετές φορές παρερμηνεύουν. Όταν οι ίδιοι κουβεντιάζουν, έχουν επίπεδη έκφραση προσώπου με χειρονομίες κάποιες φορές υπερβολικές ή αδέξιες. - Σε πολλές περιπτώσεις έχουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, όπως συλλογές αντικειμένων ή συλλογή πληροφοριών για διάφορα θέματα, για τα οποία τους αρέσει να μιλούν συνεχώς σε βαθμό που να αποτελούν εμμονές. - Στη διάρκεια μιας συζήτησης δεν γνωρίζουν πότε μπορούν να σταματήσουν τον συνομιλητή τους, αλλά και πότε εκείνος έχει χάσει τον ενδιαφέρον του στη συζήτηση. - Έχουν δυσκολία στην αλλαγή του προγράμματός τους και γενικότερα σε μεταβατικές καταστάσεις. Προτιμούν την ομοιομορφία και κάθε αλλαγή τούς προκαλεί άγχος και σε πολλές περιπτώσεις εκνευρισμό (π.χ. αλλαγή τάξης, καθημερινού προγράμματος, αναπάντεχη αλλαγή διακόσμησης σπιτιού). - Σε γνωστικό επίπεδο, συνήθως έχουν εξαιρετική μακροπρόθεσμη μνήμη- ειδικά σε ό,τι συνδέεται με τα ενδιαφέροντά τους. Επίσης, σε αρκετές περιπτώσεις έχουν εξαιρετική μαθηματική σκέψη ή είναι πολύ καλοί στην εκμάθηση ξένων γλωσσών. Σε πολλές περιπτώσεις παρουσιάζουν αδεξιότητα στην κίνησή τους. Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό από τον τρόπο βάδισής τους (π.χ. μεγάλο άνοιγμα, στο περπάτημα ή βάδιση με ελαφρά αναπήδηση). Αδυνατούν να δέσουν τα κορδόνια τους, δεν παίζουν παιχνίδια με μπάλα, δυσκολεύονται να μάθουν ποδήλατο και έχουν κακό γραφικό χαρακτήρα. Έχει παρατηρηθεί πως είναι πολύ ευαίσθητα σε ορισμένους ήχους (π.χ. ηλεκτρική σκούπα), γεύσεις (γι’ αυτό δεν τρώνε κάποια φαγητά), μυρωδιές και εικόνες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ενοχλούνται ιδιαίτερα από ήχους και φώτα που κανείς άλλος δεν παρατηρεί. Τρομάζουν εύκολα με ξαφνικούς θορύβους και δεν ανέχονται την επαφή με ορισμένα υλικά. Επίσης, ορισμένοι παρουσιάζουν εξαιρετική αντοχή στον πόνο, το κρύο και τη ζέστη. Η συμβουλευτική και η καθοδήγηση για το παιδί και τον ενήλικα με σύνδρομο Asperger είναι απαραίτητη για να μπορέσει να ενταχθεί αποτελεσματικά στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Πηγή: Diet up
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Τα παιδιά με σύνδρομο asperger με κατάλληλη εκπαίδευση μπορούν να έχουν μια φυσιολογική ζωή και να πετύχουν πολλά. Ενήλικες με σύνδρομο asperger είναι πετυχημένοι επαγγελματίες και τους συναναστρεφόμαστε καθημερινά χωρίς να γνωρίζουμε την "ιδιαιτερότητά" τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάστε αυτό το βιβλίο και θα ανακαλύψετε την ομορφιά της διαφορετικότητας!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://deneimaiterassouleo.blogspot.com/