Τρίτη, 19 Φεβρουαρίου 2013

Πως καταλαβαίνω ότι το παιδί μου έχει ένα πρόβλημα



Τα τελευταία χρόνια, με αφορμή την οικονομική κρίση, η καθημερινότητα μέσα σε μια οικογένεια αλλάζει δραματικά. Οι σχέσεις μεταξύ των συζύγων περνούν περιόδους ιδιαίτερου προβληματισμού αλλά και εντάσεων. Οι συνέπειες αυτών των πρακτικών αλλά και ψυχικών αλλαγών, όσο κι αν οι γονείς προσπαθούν να τις κρατήσουν μακριά από τα παιδιά τους, είναι βέβαιο ότι επηρεάζουν άμεσα τα συναισθήματα και τον ψυχισμό τους.
Αυτά τονίζει ο Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας κ. Κωνσταντίνος Νίκου, Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Σεμιναρίων για Γονείς & Δασκάλους από τον Διεθνή Οργανισμό «Gordon Training International» & τη «Gordon Hellas» και συνεχίζει:
Τα παιδιά έχουν ένα αλάνθαστο σύνδεσμο επικοινωνίας με τους γονείς τους και μπορούν εύκολα να αντιληφθούν αν κάτι δεν πάει καλά. Συχνά, τα παιδιά, έχουν την ικανότητα να ρουφούν σαν σφουγγάρι τη δική μας απογοήτευση, τη λύπη ή ακόμα και το θυμό. Το αποτέλεσμα είναι να υιοθετούν το συναισθηματικό βάρος των δικών μας προβλημάτων.
Όμως η δύσκολη περίοδος που ζούμε δεν μας δίνει πολλά περιθώρια για εφησυχασμούς. Τα παιδιά -ανάλογα τη σχέση που έχουμε αναπτύξει μαζί τους- ίσως δεν μιλούν εύκολα για τα προβλήματα τους, μας δίνουν όμως ορισμένα σημάδια για να τα αναγνωρίσουμε. Από την πλευρά μας, δεν πρέπει αφήνουμε τα παιδιά να κρατούν μέσα τους το βάρος των συναισθηματικών τους προβλημάτων.
Τα παιδιά όταν δεν μιλούν ξεκάθαρα για ένα τους πρόβλημα, για ένα αρνητικό τους συναίσθημα ή ανησυχία, τότε το δείχνουν με Μη λεκτικούς τρόπους, ορισμένοι από αυτούς είναι :
1. Τα Ψυχοσωματικά συμπτώματα.
Αυτά μπορεί να είναι ο συχνός Πονοκέφαλος, οι Γαστρεντερικές & Στομαχικές ενοχλήσεις και ορισμένοι πόνοι χωρίς κάποιο βιολογικό αίτιο, τα Δερματικά προβλήματα, η αναίτια Κόπωση, οι Αλλεργίες κλπ.
2. Όταν είναι θλιμμένο.
3. Όταν αντιδρά με ένα βουβό κλάμα ή παρουσιάζει δυσθυμία.
4. Όταν έχει προβλήματα με τον ύπνο του.
5. Όταν είναι ασυνήθιστα σιωπηλό/ μοναχικό ή απομονωμένο
6. Όταν γίνεται επιθετικό ή είναι θύμα σχολικής βίας-εκφοβισμού
7. Όταν παρουσιάζει Διάσπαση Προσοχής.
8. Όταν πέφτει η σχολική του απόδοση.
9. Όταν δεν βρίσκει πλέον χαρά σε δραστηριότητες που του άρεσαν ιδιαίτερα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις οι γονείς θα είναι καλό να στρέψουν την προσοχή τους και να διερευνήσουν τα βαθύτερα συναισθήματα, τις σκέψεις αλλά και τους προβληματισμούς του παιδιού τους. Να αναγνωρίσουν δηλαδή ποιες είναι οι βαθύτερες ανάγκες των παιδιών τους και να βρουν πιθανές λύσεις.
Θα ήταν ιδιαίτερα βοηθητικό για τους γονείς να ενημερωθούν, κάνοντας ορισμένες ερωτήσεις ή και συναντήσεις με ειδικούς, να αναζητήσουν εκπαίδευση παρακολουθώντας ειδικά Σεμινάρια, ώστε να γνωρίσουν τρόπους επικοινωνίας, που θα τους δώσουν την ευκαιρία να πλησιάσουν το παιδί τους χωρίς να το πληγώσουν άθελα τους.
Αυτή είναι μια περίοδος που ολόκληρη η κοινωνία μας έχει ανάγκη από Ψυχικά Υγιή Παιδιά.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου